Nästa drömprojekt - Campa el Shimano?

Re: Re: Kolla på testerna i Tour

Håkan K; sa:
Urk! Ingen Scott, inte heller Cannondale eller Trek! Oavsett testvärden!
Eftersom det är du som skall använda cykeln och du(?) som betalar för den är det viktigt att du är nöjd.
Men att pga okunnighet/fördomar bara avfärda vissa märken är dumt, nästan lika dumt som att köpa ett visst märke för att en cyklist har fått betalt för att cykla, och har vunnit, på det märket.
Försök istället att få provcykla så många olika cyklar som möjligt, utan fördomar.
Det enda din okunnighet/fördomar annars leder till är att du riskerar att få en sämre cykel och dyrare cykel och då kanske också en sämre cykelupplevelse.

Men iofs så drabbar det ju ingen annan än dig, och din plånbok.

jag fattar inte Cannondale-reklamen där Simoni säger "Legalize my Cannondale", vill ha köra utan lyse och reflex, eller?

UCI, http://www.uci.ch, har bestämt att lägsta vikten på en cykel får vara 6,8 kg. Bla pga säkerhets och kostnadsskäl.
Cannondale hävdar att de kan bygga säkra cyklar under 6,8 kg, men jag vet inte vad de skulle kosta.....
http://www.legalizemycannondale.com/index_en.html


/Håkan
 
Nja HåkanC är inne på rätt spår. Som ett led i Cannondales marknadsföring (får man anta) var Simonis hoj på förra årets Tour för lätt (enl. UCIs regler) varför man hängde på tydliga extravikter.

cdale_six13_weights_04_p.jpg


/ G
 

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Mina skämt är så jäkla otydliga (och jag satte inte dit en :) heller). Jag kände till faktiskt till UCI-historien.

Och Håkan, denna cykeln är ju inte reell. Cykeltillverkarens anseende känns viktigt i en debatt om en imaginär cykel. Den dagen jag väljer att köpa landsvägscykel, så kommer det med största sannolikhet bli en hel cykel som kostar lika mycket eller mindre än de ramar vi diskuterar. (Nåja, mer pengar än vad en Kocmo-ram kostar lägger jag nog ut)

/Håkan
 
Enbart 'show', inte 'go'?

tigertamjaren; sa:
Som ett led i Cannondales marknadsföring (får man anta) var Simonis hoj på förra årets Tour för lätt (enl. UCIs regler) varför man hängde på tydliga extravikter.
Cykeln på bilden var enbart en PR-cykel som visades upp på presskonferenser odyl. Den cykel som Simoni verkligen använde hade inga vikter på sig. Pga tyngre och starkare rör kanske? Kolla bilderna från TdF på:
http://www.cyclingnews.com


Håkan K; sa:
Mina skämt är så jäkla otydliga (och jag satte inte dit en :) heller). Jag kände till faktiskt till UCI-historien.
Att enbart kommunicera via text blir lätt lite 'haltande'.

Håkan, denna cykeln är ju inte reell. Cykeltillverkarens anseende känns viktigt i en debatt om en imaginär cykel.

Tråden är lång och jag har inte orkat läsa allt i den.
Men jag trodde att du skulle skaffa en cykel för att använda, inte för att visa upp för andra för få 'status' i deras ögon.
Det som många blir imponerade av nuförtiden är extremt lätta cyklar. Om du vill satsa på en sådan cykel kan du kanske bli inspirerad här:
http://weightweenies.starbike.com
Hur kul cyklarna är att använda och hur länge de håller är en annan sak......
Men det var visst inte så viktigt i den här tråden, eller?

/Håkan
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips