När är kungsleden farbar?

Jag undrar som bare den när "hela" kungsleden är farbar? Alltså när alla broar, båtar och liknande är på plats? Kan man räkna med att allt är där måndag efter midsommar (24 juni). Det datum man först kan ta sig hela leden utan att gå runt sjöar eller behöva sova i nödutrymmena?

Tacksam för svar
Martin Fredriksson

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack!

Jag hade iofs redan kikat där, och det verkar som den gyllene regeln är "slutet av juni" är det några som misstycker, eller är hela leden farbar då, med stugor?

Ps. Jag har kapat min tandborste på mitten och borrat hål i den, aaargh gramjakten har mig i sina klor!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips