När är du i fjällen ?

Under vilka perider rör du dig i fjällen ?

• Totala väljare
    80
  • Enkät stängd .
Äsch, jag röstade fel. Jag tog det sista alternativet, men jag åker ju skoter i fjällen på vintern, så det stämmer inte att det bara är för utförsåkning.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Rör mig i fjällvärlden både sommar, höst, vinter och vår, men tältar bara när det är snöfritt -- när kölden kopplar greppet bor jag i stuga.

Från att tidigare i huvudsak besökt fjällen då jag tycker att dom är som angenämast, dvs. under vårvintern, så skall jag nu försöka få utrymme för även ett regelbundet årligt "barmarksbesök", men det får nog bli efter myggsäsongens slut, dvs. ungefär från mitten av augusti.

Gustav Cronhamn

Jag har vandrat mycket under sommaren, men dem senaste åren har jag kommit fram till fjällen när det börjat smälta och inte åkt förrän hösten kommer och snön börjar lägga sig. Jag har även upptäckt hur vackert fjällen är på vintern.

/Gustav Cronhamn
www.cronhamn.net

Rör mig i fjällen främst under barmarksäsongen, ligger då oftast i tält. Turskidåkning med tältövernattning eller ibland i stuga förekommer. Utförsåkning i pistade backar var tämligen ofta tidigare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips