När är du i fjällen ?

Under vilka perider rör du dig i fjällen ?

• Totala väljare
    80
  • Enkät stängd .
Äsch, jag röstade fel. Jag tog det sista alternativet, men jag åker ju skoter i fjällen på vintern, så det stämmer inte att det bara är för utförsåkning.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Rör mig i fjällvärlden både sommar, höst, vinter och vår, men tältar bara när det är snöfritt -- när kölden kopplar greppet bor jag i stuga.

Från att tidigare i huvudsak besökt fjällen då jag tycker att dom är som angenämast, dvs. under vårvintern, så skall jag nu försöka få utrymme för även ett regelbundet årligt "barmarksbesök", men det får nog bli efter myggsäsongens slut, dvs. ungefär från mitten av augusti.

Gustav Cronhamn

Jag har vandrat mycket under sommaren, men dem senaste åren har jag kommit fram till fjällen när det börjat smälta och inte åkt förrän hösten kommer och snön börjar lägga sig. Jag har även upptäckt hur vackert fjällen är på vintern.

/Gustav Cronhamn
www.cronhamn.net

Rör mig i fjällen främst under barmarksäsongen, ligger då oftast i tält. Turskidåkning med tältövernattning eller ibland i stuga förekommer. Utförsåkning i pistade backar var tämligen ofta tidigare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips