Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Äsch, jag röstade fel. Jag tog det sista alternativet, men jag åker ju skoter i fjällen på vintern, så det stämmer inte att det bara är för utförsåkning.
Från att tidigare i huvudsak besökt fjällen då jag tycker att dom är som angenämast, dvs. under vårvintern, så skall jag nu försöka få utrymme för även ett regelbundet årligt "barmarksbesök", men det får nog bli efter myggsäsongens slut, dvs. ungefär från mitten av augusti.
Jag har vandrat mycket under sommaren, men dem senaste åren har jag kommit fram till fjällen när det börjat smälta och inte åkt förrän hösten kommer och snön börjar lägga sig. Jag har även upptäckt hur vackert fjällen är på vintern.
Rör mig i fjällen främst under barmarksäsongen, ligger då oftast i tält. Turskidåkning med tältövernattning eller ibland i stuga förekommer. Utförsåkning i pistade backar var tämligen ofta tidigare.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
1 kommentar
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...