Myggtäta joggingbyxor

Även undertecknad har goda erfarenheter av Houdinis Liquid Rock byxorna! Rekommenderas! Utöver det som redan sagts i tidigare inlägg, så vill jag särskilt framhålla att de är mycket snabbtorkande, vilket är mycket viktig egenskap när man är ute på vandring enligt mig!

/Lars Östlin
 
Jo, Liquid Rock är riktigt bra. De kostar dock 800 kr och materialet känns otroligt skört (även om mina hållt förvånandsvärt bra). Dessutom blir de gröna fläckiga/skitiga väldigt snabbt så de svarta, eller de nya skitsnygga blå, är att rekommendera.
 
Instämmer med lovorden om Houdinin Liquid Rock Pants. Sköna, lätta och de är förvånansvärt slitstarka. Myggtäta enligt min mening - någon enstaka mygga kan eventuellt få igenom snabeln om tyget ligger sträckt över huden och du stitter still...
 
De ska väga 110g och kostar 285kr inkl frakt till Sverige. Återkommer när jag fått mitt par!

Fick dem idag och de känns jättebra. Marginellt tyngre än mina Liquid Rock (börjar bli dags att köpa en våg) och Taslan-nylonen är helt klart bättre när det kommer till väder och vind. Har dock bara stått och sprutat vatten på dem med en blomspruta och sett vattnet rinna av.

Nu gillar jag vida byxor men de här i storlek L är nästan lite väl baggy. De sitter i alla fall väldigt bekvämt (jag har 34 midja, 32 ben och skulle nog kunnat gå ner till M), dessutom finns det en del plastspännen och flexande nylonsnören (för dragsko ben, midja och ficka) som kommer att trimmas ner en del. Två fickor bak med knapp och en ficka fram med snöre.

Och för att hålla mig till topic; ja, de här helt klart mygg-täta.

:)
 

Bilagor

  • small-LV800.jpg
    small-LV800.jpg
    4.2 KB · Visningar: 293
Senast ändrad:
ITAB 260 är myggsäker, tvätta ur vaxet så är det en Ok sommarbyxa, vaxa dem med tvålbiten och de fungerar väl i väta och vinterväder med långfilsingar under. R90 fungerar oxså väl mot mygg. Bäst fungerar frosnätter som vanligt.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.