Myggnätskläder?

Vad synd det är att man ska behöva klä på sig en massa varma kläder eller kladda in sig med kemikalier för att skydda sig mot mygg, knott och fästingar.

Jag har sett att det finns myggnätströjor att köpa. Är det någon som har provat en sådan? Är det något att ha? Jag skulle kunna tänka mig att gå omkring i en hel kroppsstrumpa av myggnätstyg för att slippa ha en massa kläder när det är varmt.

avslutad210712

Gäst
Har inte sett kläderna du pratar om men är det gjorda i någon form av myggnät så måste nätet spännas ut från kroppen för de små rackarna kommer annars åt att sticka genom nätet.

Häftig solbränna annars med en massa smårutor :)

Fast annars kan man väl tänka sig tunna kläder som knappast behöver vara varmare än ett myggnät och som kanske fastnar lite mindre om man går där det är lite buskigt.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Trimtex

I sommar var det rätt varmt och det som passade mig bäst var Trimtex överdragsskläder. Tunna och skyddade mot solen och mygg.

Kläder enbart i myggnär kommer myggen att bita igenom
när tyget kommer ligga mot huden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips