Myggnät till tarp

Jag planerar att knata lite helgturer med hunden i mellansverige i sommar och har tänkt ge mig på tarp-boende. Dock önskar jag lägga till ett myggtält under tarpen. Helst med botten.

MSR har en lösning som verkar riktigt bra i Thru-Hiker Mesh House 2 men den verkar inte säljas någonstans där de skickar hit. Hilleberg har en utan botten som i övrigt ser helt ok ut men rätt dyr för vad man får.

Har ni några tips kring vad jag ska ta till istället? Vad använder ni själva? Tarpar verkar det gå att hitta i vilket fall.

Jag har försökt söka både här, på webshoppar och på sökmotorer men min google fu är inte stark nog tyvärr.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har sett att det finns myggtält eller vad man ska kalla det på tradera i campingkategorin.
Återkommande annonser så gissar att det är kinawebshop. Se upp med leveranstid i så fall.

Jag har biltemas (se länk i post ovan). Det har gjort vad det ska när jag använt det. Ska du ha något lättare så blir det nog ganska mycket dyrare gissar jag.

Tack för tipsen! Kanske blir en enklare variant a biltemas nät och ett litet footprint för att få lite pseudo-tält-känsla.

Hittade lite på http://www.bearpawwd.com/ också kostar en del. Det verkar som att man kan beställa olika material och mått där också om någon är intresserad.

Så min lösning landar nog i:
1) Tarp - ska hitta någon som verkar bra, finns en del att välja på
2) Biltemas myggnät
3) Tält-footprint att peta in myggnätet under

och som alltid fortsätter alla listor med:

4) ?
5) Vinst!

Edit:
Ett annat alternativ för de som letar efter liknande produkter är
DD SuperLight - A-Frame - Mesh Tent

Senast ändrad:
Jag köpte Sea to summit myggnät för en person utan botten på xxl och har varit riktigt nöjd, till härom natten när jag bodde på ett ställe där de allra minsta "sviarna" fanns. Dom tog sig igenom nätet...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips