Mygg runt jämtlandstriangeln

Tänkte vandra jämtlandstriangeln nästa vecka och undrar hor myggläget är uppe vid storulv./blåhamm./sylarna ?

Myggläget

Jag var uppe för två veckor sedan och vi upplevde inget problem. Det finns ju mygg såklart men det var inte särskilt mycket.

God tur
Erik

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Min sambo kom hem i lördags från en vandring Vålådalen - Stendalen - Gåsen - Storulvån tillsammans med sin son. Det är ungefär samma område men till stor del i björkskog och därför större pontiell myggfara. Det berättade att det hade inte alls varit särskilt mycket mygg.

Kom hem igår - inte en mygga.

Gick i shorts och T-shirt, helt underbart! (Om man bortser från den brinnande känslan i knäveck och nacke...)

Mygg

Jag och sambon var där förra veckan, när vi kom till storulvån och tältade där (under trädgränsen) så var det en del mygg. Men sen när man kom upp en bit på väg mot blåhammaren så var det inte en mygga.

Ha en bra vandring!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips