Mygg och vattenläge i Sarek

Ska gå nästa vecka (32-33) från Akka genom Sarek till Sitojaure och efter båtfärd vidare till Saltoloukta.
Är det någon nyss hemkommen som har koll på vattenläge, mygg eller andra trevliga och otrevliga nyheter.
MVH Mats Eriksson Mora

simon.ekdahl@home.se (Simon)

Gäst
mygg...

Jag var uppe i Sarek och knallade runt i Rapadalen 18-25 juli och kan meddela att det var mycket vatten och mygg. Till min stora förvåning så var det gott om mygg även på kalfjället! Antar att värmen och den knappa blåsten ligger bakom detta... Värmen låg nog bakom det höga vattenståndet också. Vi märkte en markant skillnad efter en dags strålande sol! Hur det är där uppe nu vet jag inte, det har ju varit kallare så det borde vara bättre!

Trots alla mygg och svåra vad så hade jag en underbar vecka! Preparatus supervitet!

Medtag myggnät.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Untitled

Tack för svaret. Det blir nog myggskydd med i alla former. Undrar om läget har förändrats. Vädret verkar ju inte bli bättre.
Hej

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips