My first attempt :-)

Gillar

tråden. Och har själv meckat lite, men inte kommit så långt att det blivit bilder av det än.. men det ligger på TODO-listan. Så vänta bara!
 
tråden. Och har själv meckat lite, men inte kommit så långt att det blivit bilder av det än.. men det ligger på TODO-listan. Så vänta bara!

Jag väntar med spänning !

Ska bara tillverka en skjutdörr till vardagsrummet först, men det ska jag inte lägga ut på utsidan, det hör nog hemma någonannanstans...
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Bilagor

  • IMAG0058.jpg
    IMAG0058.jpg
    85.4 KB · Visningar: 975
Senast ändrad:
Förlåt förlåt

;)
Gjorde en ny, 2nd attempt, av vedköket (men orkar inte starta en ny tråd).
Det skall förståss vara 1l färgburk som man använder och sen en vanlig konservburk.
I det andra försöket tog jag ytterligare en konservburk (skivad annanas) och gjorde om till kastrullställ (som då kan stoppas ner i köket om man lyfter på färgburkslocket).
Jag tog även och gjorde till-luft hålen större och 2st till. i övrigt samma konstruktion.

de större hålen gjorde hela köket till en eldkastare, det brann utav h-vete och blev varmt som den.
bilden blev inte så bra, men va fn


BZ
 

Bilagor

  • IMAG0060.jpg
    IMAG0060.jpg
    21.3 KB · Visningar: 865

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
eldburken

Du kan få ett omnämnande på min blogg:)
Inte för att det är nåt värt men ändå.......
ja här kommer ett par bilder på burken.
187g väger den tutti baletti.
elden fås av lite björknäver, björkflis och en tändsticka

6mm hål i inre burkens botten typ 12st. (det är väl bara den bilden som saknas)
inre burken satt i locket på färgburken (om det inte va uppenbart)
"kastrullstödet" e borrat å klippt... inte snyggt men effektivt. ett hål större för vedinmatning :)
nedersta bilden ser man hur det kommer in frisk luft som antänds...

BZ
 

Bilagor

  • DSC_0554.jpg
    DSC_0554.jpg
    24.8 KB · Visningar: 979
  • DSC_0557.jpg
    DSC_0557.jpg
    29.3 KB · Visningar: 1,000
  • DSC_0570.jpg
    DSC_0570.jpg
    39.7 KB · Visningar: 980
Eldtunna

Har nu pysslat ihop en eld-låda av en 5l Jever öl-burk. bilder kommer kanske i afton då vissa alterationer anses nödvändiga efter gårdagskvällens proveldning :)

BZ/
 
Det verkar inte vara så många som nördar ut på first attempts :)
Jag har precis pysslat ihopa ett vedkök... skall testas i helgen så det kommer bilder :)

BZ

Du har hantverkstekniken i din hand, bra jobbat !

Vedköket verkar effektivt, ett föryelsebartbränslekök i all ära, det är något för dom som ser sig som miljömedvetna, så lämna inte burkar på återvinningen längre, utan gör vedkök o sälj.
 
5l Jever - eldburk

nu har jag lagt upp lite bilder på eldburk, grill, kamin eller va fn det nu är,på min sida.
Tanken var att det max skulle bli 500g (nästan).
Att den skall kunna användas i kåtan för värme, ljus och matlagning.

Sen gör jag sånthär för att det e kul

BZ

c60a3b11f8e9cf112e50a1d18c50f8dd.jpg
 
Senast ändrad:

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.