Musiktipsartråden!

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Ibland när jag stressar på kontoret, trängs i tunnelbanan eller får Falling Down-vibbar i en alldeles för välbesökt livsmedelsaffär brukar jag vilja lyssna på sådant som inger samma känslor som jag får när jag är ensam ute i naturen. Något lugnt och vackert men med en smygande dramatik och mellankoli. Då brukar valet allt som oftast falla på Loscil som är en artist som gör svävande, suggestiv och repetetiv elektronisk ambientmusik. Utifrån album- och låttitlar kan man se att han ofta inspireras av havet vilket jag också tycker märks i musiken. De gånger jag suttit ensam på klippor på skärgårdsöar och stirrat in i morgondimmorna har känslan varit väldigt mycket som Loscil låter.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
På tal om Petra Marklund som jag nämnde innan, var det någon av er som såg på Allsången igår? Tycker att hon gjorde ett bra jobb men att resten föll rätt så platt. Mycket har nog att göra med vädret såklart så hoppas det blir bättre :)

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.