Jag fick idag min Skeletool CX. Den senaste versionen med rakt knivblad (jag gillar inte sågtänder på ett så kort blad). Fantastisk känsla i kniven och jag fick den billigt på eBay. Precis rätt mängd funktioner för mig. Kniv, Skruvmejsel, Tång. De funktioner som är viktiga för mig i den ordningen.
Jag sneglade även på Freestyle som är inspirerad av Skeletool men jag saknar skruvmejsel och framför allt så är den inte lika snygg utan karbinhaken/kapsylöppnaren. Och skall jag vara ärlig så är det framförallt därför jag köpte den - för att den är så jädrans snygg och cool. Jag aldrig varit i närheten av att köpa en Leatherman förut. Har haft en liten victorinox som det är tryckt "mat för alla" på som varit helt ok som fällkniv (den enda funktionen jag använde).
Jag är supernöjd med min Skeletool CX för det facila pris jag gav för den. Kvalitetskänslan är mycket bra. Kniven ser ut som något samurajer skalar potatis med. Som en recensent på Amazon skrev "This is the tool Batman would have in his belt".