Multisport utan löpning

Tänkte höra om Ni har några tipps på multisport tävlingar som inte innehåller löpning då jag har ett knä som inte gillar löpning. Tävlingarna får gärna innehålla mountainbike och simning tex.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jodå att gå har hittils inte varit några problem. Ev kanske det ställer till problem om jag kör med extremt tung packning.

Långa tävlingar.

Då klarar du nog av längre tävlingar, där man går oftare än springer (beror naturligtvis på ambitionerna). Sprinttävlingar innebär ju mer löpning än expeditionstävlingarna.

Bra rekommendation?

Är det verkligen ett klokt råd att ge en person som har knäproblem att ställa upp i långa multisport-tävlingar?
De sträckor som innebär vandring istället för löpning är ju ofta jäkligt tuffa och långa. Till detta kommer MTB- och t ex inlines-moment. Om vandring också är i kuperad mark belastas knät hårt.

Är det inte att be om problem?

Peppe

Re: Långa tävlingar.

XPAT; sa:
Då klarar du nog av längre tävlingar, där man går oftare än springer (beror naturligtvis på ambitionerna). Sprinttävlingar innebär ju mer löpning än expeditionstävlingarna.

Jag skulle helst vilja slippa löpning helt då jag endast kan springa väldigt korta distanser. Allt annat än löpning funkar, har cyklat vättern, åkt vasaloppet osv. men löpning är helt uteslutet.
Tänkte att det borde finnas multitävlingar helt utan löpning men det kanske inte existerar vad vet jag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips