Muddus, bilväg till Nammavárre?

Muddus är ju en nationalpark så att köra in där är bara att glömma, alla parkeringarna är på utsidan.
Skulle tro att det är bommar för vägarna.

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Nu kännar jag inte till din papperskarta ;) men jag tror att du tänkar om denna väg utanför nationalparken
verkar vara en vanlig väg enligt flygbild
Men om man får köra och parkera där vet jag inte, har aldrigt varit där...

Henning

Körde den vägen förra sommaren. Det är mindre än 1km från vägen till stugan. Är väl ingen riktig parkering heller men det går att stå längs vägen. Vägen är rätt dålig men gick att ta sig fram, man får köra sakta.

Har du en väldigt låg bil, typ en sänkt miljöbil så är det ju inte det bästa att köra med efter vägen.

Aktuellt

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

avslutat 73229

Avslutat
En bild från i höstas tagen några hundra meter innan stigen börjar. Vid den lilla sjön stod btw en tysk husbil. Finns värre vägar..

ABL_200913-.jpg

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.