MTB

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Hej
Det finns ju en bana i Vallaskogen och så finns det en annan i vidingsjö. Den i vidingsjö drivs av stadens mountainbikeklubb mera lera. Sen har jag för mig att det finns en bana i malmslätt också. Men den har jag inte så bra koll på. Man kan säkert cykla vissa delar av östgötaleden också.

/Filip

I Olstorps motionsanläggning i Ljungsbro finns en MTB-slinga. Jag har dock inte kört den själv. Vissa avsnitt är samma som en 5 km löpslinga, och den är i alla fall riktigt jobbig! Olstorp är kanonfint och spåren välskötta. MTB-slingan håller förhoppningsvis samma höga klass.

olstorp

Jasså.. det visste jag inte, att det fanns en mtb bana i olstorp, ja deras 5 km är grymt elak... mycket backar... men väldigt fin natur...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips