MTB

Hej
Det finns ju en bana i Vallaskogen och så finns det en annan i vidingsjö. Den i vidingsjö drivs av stadens mountainbikeklubb mera lera. Sen har jag för mig att det finns en bana i malmslätt också. Men den har jag inte så bra koll på. Man kan säkert cykla vissa delar av östgötaleden också.

/Filip

I Olstorps motionsanläggning i Ljungsbro finns en MTB-slinga. Jag har dock inte kört den själv. Vissa avsnitt är samma som en 5 km löpslinga, och den är i alla fall riktigt jobbig! Olstorp är kanonfint och spåren välskötta. MTB-slingan håller förhoppningsvis samma höga klass.

olstorp

Jasså.. det visste jag inte, att det fanns en mtb bana i olstorp, ja deras 5 km är grymt elak... mycket backar... men väldigt fin natur...

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips