MTB Örebro?

Var hittar man stigar i Örebrotrakten? Gör inget om man måste åka några mil från Örebro för att komma fram.

Markaskogen!

Hepp!

Du hittar kanon-stigar i massor i markaskogen!

Du åker förbi Universitetet mot Brickebacken (samma väg som buss 12 tar) mitt i den långa uppförsbacken efter Universitetet tar du till vänster där det är skyltat Ljungstugan och Markaspåret!

MVH

Aron
[Ändrat av berghå 2003-05-04 kl 10:44]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Fler ställen!

Se till att lägga lite fler svar så att det blir nån idé för mig att komma och hälsa på Jocke. Finns det nåt i Kilsbergen eller?

Kilsbergen vimlar ju av MTB stigar!

Runt om i kilsbergen finns det ett uppsjö av bra MTB stigar. Det bästa av allt kanske är att åka på det 19,9km långa MTB spåret i Ånnaboda (20km och bra cykelavstånd från Örebro) där årets SM i MTB-XC kommer avgöras.

Om inte detta passar rekomenderar jag att du skaffar dig MTB-OL kartan (Skala 1:50 000) som sträcker sig i trakterna runt Ånnaboda-Klockhammar. En karta definitivtit användbar för att hitta nya roliga stigar.

MTB-OL Kartan fås genom KFUM Örebro OK
länk: http://www.kfumorebro.nu (kika gärna in länken till KFUM multisport!)

Jag brukar mest hojja på I3´s gamla övnings område "slätten" stax norr om stan /öster om lillån.
Finns en hel del fina stigar där men även gamla terrängfordonsspår och MC- spår som inte är så roliga.
MC-folket använder visst delar av skogen fortfarande.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips