• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

MT Blanc vinter/sommarbestigning

Jag söker en trevlig person som vill följa med upp till toppen av Mt Blanc antingen under vårvintern eller sommaren under 1 -1½ vecka. Skulle egentligen upp med min fru men förhinder har uppkommit. Är van vid snö, vandring och har viss erfarenhet av bestigning, dock inget högt. Har klippklättrat/bouldrat i ca tio år. Kvinna/man/ålder spelar ingen roll, huvudsaken är att man kan lita på varandra.
Petri Stenport
petri.stenport@borlange.se
tel hem 023 - 132 81

Sällskap

Tjena

Jag blev väldigt intresserad av ditt inlägg och tänkte vi kunde utbyta idéer och erfarenheter och kanske så kan vi slå följe på Mt. Blanc nästa år. Har ingen klättererfarenhet av ren klättring men jag är en jävel på trekking.

Vi hörs

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Replagskamrat

Tjena,

Jag har själv haft planer på en bestigning av Mt Blanc, men har förgäves letat efter en replagskamrat.
Jag har klättrat i ca två-tre år och har endast erfarenhet från de svenska fjällen. Dock är jag seriös och pålitlig och hoppas finnas en lika-sinnad. Vore kul att få höra lite om dina planer, om du har några.
// Clarence

Let´s go!!

härligt att det är någon som är sugen på att se lite högre vyer. Jag har haft kontakt med en till, han kommer från sthlm och kan tänka sig att åka under sommaren/sensommaren. Vi har haft lite tankar kring när man ska åka ned, pga högsäsong m.m. Skriv en rad till min e-post om ni är sugna på att åka ned.
Om vi ska ha guide blir det billigare om man delar på det.
mvh
Petri

Låter helt shysst!! visst jag är intresserad!! Skulle gärna hinna med lite annat också. lite klättring och Mtb också. Hur hade ni tänkt att åka dit? boendet?

Mnt Blanch i juni

Et godt tips: dra i juni.
Jeg var på toppen i 2000. Vi var der i juni, og det var rett og slett en fantastisk tur. Juni er mer vær-stabilt, men allikevel ikke så mange turister (mellomeuropeerne begynner ferien i juli/august).
Det er også greit med varmt vær, for det blir fort nok kalt der oppe (- 10 C da vi var der).
Hyr en guide. De gir mye viktige råd og beriker turen. 1 guide - 2 klatrere.
Har du ikke behørig utstyr, kan alt leies til en rimelig penge i Chamonix (stegjern, hjelm, etc) Ta med full vinterbekledning og hodelykt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips