• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

MT Blanc vinter/sommarbestigning

Jag söker en trevlig person som vill följa med upp till toppen av Mt Blanc antingen under vårvintern eller sommaren under 1 -1½ vecka. Skulle egentligen upp med min fru men förhinder har uppkommit. Är van vid snö, vandring och har viss erfarenhet av bestigning, dock inget högt. Har klippklättrat/bouldrat i ca tio år. Kvinna/man/ålder spelar ingen roll, huvudsaken är att man kan lita på varandra.
Petri Stenport
petri.stenport@borlange.se
tel hem 023 - 132 81
 
Sällskap

Tjena

Jag blev väldigt intresserad av ditt inlägg och tänkte vi kunde utbyta idéer och erfarenheter och kanske så kan vi slå följe på Mt. Blanc nästa år. Har ingen klättererfarenhet av ren klättring men jag är en jävel på trekking.

Vi hörs
 
Replagskamrat

Tjena,

Jag har själv haft planer på en bestigning av Mt Blanc, men har förgäves letat efter en replagskamrat.
Jag har klättrat i ca två-tre år och har endast erfarenhet från de svenska fjällen. Dock är jag seriös och pålitlig och hoppas finnas en lika-sinnad. Vore kul att få höra lite om dina planer, om du har några.
// Clarence
 
Let´s go!!

härligt att det är någon som är sugen på att se lite högre vyer. Jag har haft kontakt med en till, han kommer från sthlm och kan tänka sig att åka under sommaren/sensommaren. Vi har haft lite tankar kring när man ska åka ned, pga högsäsong m.m. Skriv en rad till min e-post om ni är sugna på att åka ned.
Om vi ska ha guide blir det billigare om man delar på det.
mvh
Petri
 
Låter helt shysst!! visst jag är intresserad!! Skulle gärna hinna med lite annat också. lite klättring och Mtb också. Hur hade ni tänkt att åka dit? boendet?
 
Mnt Blanch i juni

Et godt tips: dra i juni.
Jeg var på toppen i 2000. Vi var der i juni, og det var rett og slett en fantastisk tur. Juni er mer vær-stabilt, men allikevel ikke så mange turister (mellomeuropeerne begynner ferien i juli/august).
Det er også greit med varmt vær, for det blir fort nok kalt der oppe (- 10 C da vi var der).
Hyr en guide. De gir mye viktige råd og beriker turen. 1 guide - 2 klatrere.
Har du ikke behørig utstyr, kan alt leies til en rimelig penge i Chamonix (stegjern, hjelm, etc) Ta med full vinterbekledning og hodelykt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
P0Ker Mont Blanc Juli 2017 - Söker flera Reskompis 1
Maja_76 UCPA, vandring kring Mont Blanc, Chamonix, augusti 2012 Reskompis 7
Thesearch Vill du bestiga Mont Blanc på skidor med mig i vår Reskompis 0
IslandTraveller Mont Blanc 15-23 september Reskompis 1
per160 MONT BLANC+ Via ferrata 1:a veckan i juli Reskompis 0
johlu Mont blanc 12:e augusti Reskompis 0
beda2 Mont Blanc september/oktober Reskompis 2
s97zimon Mont Blanc runt i augusti-04 Reskompis 8
bj03 Mont Blanc sommaren 2004 Reskompis 15
bobshund Mont Blanc Reskompis 0
Mont Blanc, reskompis v16-17 Reskompis 0
Tylemo Mount Blanc snart! Reskompis 0
MONT BLANC Reskompis 1
fredde_L Skidresa i vinter Reskompis 0
Repetae Skitouring i fjällen i vinter Reskompis 0
UffeB Natur/vandringsresa till Uganda, 4-5v i vinter Reskompis 1
Kanii Besök i Borneo i höst/vinter Reskompis 0
avslutad180423 Vinter i Abisko 2010 Reskompis 5
hannulan Norrut i vinter för skidåkning Reskompis 3
Rygga Långtur "långt bort" i höst vinter Reskompis 0
Blekingepaddlare Spontan skidresa i vinter Reskompis 0
såg fjälltur vinter Reskompis 4
besone Mountainbike utomlands i vinter Reskompis 0
vän Reseäventyr i vinter Reskompis 7
terje Argentina i vinter Reskompis 0
Mumlan74 Klättra i Thailand i vinter/vår? Reskompis 3
tjicketikawa Sydamerika i vinter Reskompis 4
outima Ressugen i vinter? Reskompis 0
Jonas P B.C. Kanada i vinter! Reskompis 0
Mr Sarek Svalbard vår-vinter 2005 Reskompis 0
peterlore Arbete i vinter Reskompis 0
capman Snart vinter, säsongskamrat sökes! Reskompis 0
Elof Sugen på chamonix i vinter?? Reskompis 1
d-b Sugen på en månad i La Grave i vinter? Reskompis 1
n_ruthner Nån som vill hänga med till Fernie i vinter? Reskompis 0
sökes tur kamrat vinter fjäll Reskompis 0
TAGE Val Thorens 4 mån i vinter Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.