• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Mont Blanc runt i augusti-04

Hej!
Jag söker reskamrat/er, både tjejer och killar, som är intresserade av att följa med på en vandring runt Mont Blanc. Jag har tänkt mig en resa i egen regi på max två veckor någon gång under veckorna 32-34. Jag har inte detalplanerat någonting utan allting ligger fortfarande öppet. Givetvis så får vi ju se till att vi träffas innan en eventuell resa för att kunna planera och se så att kemin stämmer.


Vem är då jag? En 33 årig singelkille som är bosatt i Göteborg. Jag tycker väldigt mycket om att resa och att vistas ute i naturen. Jag älskar att få vandra omkring bland ståtliga berg och känna mig fri som en fågel. Jag kan lite tyska, inte ett ord franska eller italienska, men jag kan vara riktigt bra på att ändå kunna göra mig förstådd. För stunden tillbringar jag några timmar i veckan i mina löparskor och njuter av vårsolen.

Om det även finns några bra tips från personer som har gjort denna vandring så tar jag gärna emot dessa.

Trevlig vår
Christopher

christopher__z@hotmail.com
 
Hej,

Hör av dig om du fortfarande har planer på att åka, Jag är 28 år gammal och bor i Göteborg, Efter en säsong på skidor i Chamonix längtar man alltid tillbaks, Jag har aldrig varit där sommartid men det låter lockande.

Johan
 
Hej Johan!

Kul att det finns någon som är intresserad. Jag har dock varit lite otålig och hunnit boka in mig på en resa med UCPA, "Stigar kring Mount Blanc" med start den 15/8. Jag ville inte riskera att allt skulle rinna ut i sanden. Det var ju inte så att svaren direkt drällde in. :)

Om det fortfarande verkar intressant så får du hojta till. Det är alltid trevligt med reskompisar.

Ha det!
Christopher
 
Hur har du tänkt ta dig ner till Chamonix? Åker du med bil eller har du ordnat resa på annat sätt?
 
Flyg t/r till Geneve. 2161SEK med SAS.
Utresa
avgång 15/8 06:50 GOT ankomst 10:10 GVA
Hemresa
avgång 22/8 10:50 GVA ankomst 15:00 GOT

Jag kikade precis på sas.se och det finns allt biljetter kvar. Resan har visst blivit en krona dyrare än när jag bokade min. :)
Det som återstår är resan (tåg/buss/bil) t/r Geneve-Argentière samt en övernattning mellan 21/8 och 22/8.

/Christopher
 
Nu har jag äntligen bestämmt mig för att åka ner, och skall boka. Tänkte köra multisport i Chamonix eller argentiere.

Skall försöka hitta flyg. Vi kan kanske samordna transporten till och från Chamonix?
 
Jag kommer att vara bortrest de närmsta två veckorna. Om du skickar ett mail när du har bokat resan så hör jag av mig när jag är tillbaka.

Ha det gott!
 
mont blanc

Hej! Läste ditt inlägg och tyckte det lät intressant. En fråga bara... hur lång är sträckan runt Mont B? Har en hel del mil i benen, såväl efter cykling som vandring, men det kan ju vara bra att veta hur terräng och avståndet ligger! :) MVH /Charlotta
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
P0Ker Mont Blanc Juli 2017 - Söker flera Reskompis 1
Maja_76 UCPA, vandring kring Mont Blanc, Chamonix, augusti 2012 Reskompis 7
Thesearch Vill du bestiga Mont Blanc på skidor med mig i vår Reskompis 0
IslandTraveller Mont Blanc 15-23 september Reskompis 1
per160 MONT BLANC+ Via ferrata 1:a veckan i juli Reskompis 0
johlu Mont blanc 12:e augusti Reskompis 0
beda2 Mont Blanc september/oktober Reskompis 2
bj03 Mont Blanc sommaren 2004 Reskompis 15
bobshund Mont Blanc Reskompis 0
Mont Blanc, reskompis v16-17 Reskompis 0
MONT BLANC Reskompis 1
johlin MT Blanc vinter/sommarbestigning Reskompis 5
Tylemo Mount Blanc snart! Reskompis 0
turbo100 Kompis runt karlskrona/blekinge Reskompis 1
Landcrusher Afrika runt hösten 2017 Reskompis 3
Malle_27 Äventyr/vandrings kompis sökes runt Trondheim trakterna:D Reskompis 2
Cykla Gotland Runt Reskompis 0
jensaugusti Cykelsällskap Öland runt Reskompis 0
Friluftsnomad Vinteräventyr med jeep runt Östersjön Reskompis 6
andyyy Georgien / Armenien i sommar, Vandring o resa runt Reskompis 1
duharmail seriösa planer på segla jorden runt Reskompis 0
vandrarenemil nån född runt -92? Reskompis 0
höjdrädd 4-8 Mars runt vålådalen Reskompis 0
lysette följ med jorden runt Reskompis 2
skogsdaniel Segla jorden runt Reskompis 11
Marco polo Sugen att segla jorden runt? Reskompis 0
andy_7704 Plats i bil till Chamonix 15/7 fr GBG / hem runt 27/7 Reskompis 0
AnniePalstam tips på jorden-runt-biljetter!? Reskompis 10
malaurin friluftsliv runt göteborg? Reskompis 19
alatar Jorden runt... Reskompis 0
Bitström Friluftskompisar runt Uppsala Reskompis 0
dat94mka lätt tur runt kebene Reskompis 1
Fjälltur i Jämtland 4-5 dagar runt v.14-15 Reskompis 0
Skottland runt i sommar? Reskompis 0
Gå runt NZ Reskompis 0
Mao Cyckelkompis, GBR runt Reskompis 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.