Mountainbike i Malmö

Hejsan!

Jag har precis flyttat till Malmö och har ingen aning om vart det finns fina stigar o områden att träna. JAg bor mitt inne i stan (Triangeln) och har inte tillgång till bil så det skulle vara bra om det finns några ställen i närheten inom ett par mil från centrum. Är hemskt tacksam för all hjälp jag kan få....en som desperat vill ut i skogen!

Genarp

Välkommen till Malmö, tyvärr har du nog kommit lite fel om du är ute efter grymma downhill-sträckor och uppförsbackar som får mjölksyran att skvätta ur öronen... hur som helst, i Genarp/Häckeberga finns det lite terräng som lämpar sig för mtb.

Cykla till Genarp (det är minst ett par mil dit), förbi IKEA, sen Bara, Klågerup, rakt över 108:an i Klågerup, så småningom höger mot Genarp, inne i Genarp höger vid t-korsningen, sen vänster vid nästa t-korsning, ta vänster mot idrottsplatsen. Vid idrottsplatsen börjar Skåneleden, upp mot Romeleåsen, där finns kuperad terräng, med lagom trixiga stigar.

/Håkan

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för tipset!

Hejsan!

Ville bara passa på att tacka dig för upplysningarna.
Jag får kolla upp det i veckan...
Köpte idag en grönakartan och såg att det inte är allt för långt till bokskogen...är det tillåtet att cykla där??? Såg att skåneleden går därigenom.
Jo du har rätt det är ju inte precis den mest kuperade delen av Sverige :) Bodde förut i Östersund där man hade miltals med stigar och BACKAR precis runt knuten...här får man väl kämpa med motvinden istället.
Ne nu ska jag ta o göra iordning mig för en landsvägsrunda ner mot Vellinge FAlsterbo...mjukstart.

Tack än en gång!

Martin

Bokskogen

Det är trevligt att springa i Bokskogen, men mtb... det är för enkelt (och dessutom finns förbudsskyltar på motionsslingorna)!

Jo, jag flyttade från Övik förra året (har bott där i5 år), och saknar terrängen där (och vintern).

/Håkan

Då vet jag vad som gäller!

Ja där ser man... Visst var Norrland bra på sitt sätt :)
Här är det platt som en pankaka o bara åkrar... Men jag får väll kolla upp Genarp!
Ha det bra!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips