Mountainbike i Malmö

Hejsan!

Jag har precis flyttat till Malmö och har ingen aning om vart det finns fina stigar o områden att träna. JAg bor mitt inne i stan (Triangeln) och har inte tillgång till bil så det skulle vara bra om det finns några ställen i närheten inom ett par mil från centrum. Är hemskt tacksam för all hjälp jag kan få....en som desperat vill ut i skogen!

Genarp

Välkommen till Malmö, tyvärr har du nog kommit lite fel om du är ute efter grymma downhill-sträckor och uppförsbackar som får mjölksyran att skvätta ur öronen... hur som helst, i Genarp/Häckeberga finns det lite terräng som lämpar sig för mtb.

Cykla till Genarp (det är minst ett par mil dit), förbi IKEA, sen Bara, Klågerup, rakt över 108:an i Klågerup, så småningom höger mot Genarp, inne i Genarp höger vid t-korsningen, sen vänster vid nästa t-korsning, ta vänster mot idrottsplatsen. Vid idrottsplatsen börjar Skåneleden, upp mot Romeleåsen, där finns kuperad terräng, med lagom trixiga stigar.

/Håkan

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Tack för tipset!

Hejsan!

Ville bara passa på att tacka dig för upplysningarna.
Jag får kolla upp det i veckan...
Köpte idag en grönakartan och såg att det inte är allt för långt till bokskogen...är det tillåtet att cykla där??? Såg att skåneleden går därigenom.
Jo du har rätt det är ju inte precis den mest kuperade delen av Sverige :) Bodde förut i Östersund där man hade miltals med stigar och BACKAR precis runt knuten...här får man väl kämpa med motvinden istället.
Ne nu ska jag ta o göra iordning mig för en landsvägsrunda ner mot Vellinge FAlsterbo...mjukstart.

Tack än en gång!

Martin

Bokskogen

Det är trevligt att springa i Bokskogen, men mtb... det är för enkelt (och dessutom finns förbudsskyltar på motionsslingorna)!

Jo, jag flyttade från Övik förra året (har bott där i5 år), och saknar terrängen där (och vintern).

/Håkan

Då vet jag vad som gäller!

Ja där ser man... Visst var Norrland bra på sitt sätt :)
Här är det platt som en pankaka o bara åkrar... Men jag får väll kolla upp Genarp!
Ha det bra!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips