Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har bara gått Abisko-keb... men Abisko-Tjäktja tror jag nog går bra förutom några vad... och även om det är lite stenigt... jag skulle nog vilja påstå att Tjäktjapasset är något svårcyklad... det är ofta snö långt in på sommaren där. mellan passet och Sälka tror jag också att det kan bli väl trixigt och mer bära än cykla... däremot från Sälka ner mot Singi inga problem och skall ni mot keb så borde det inte heller vara direkt svårt... Jag har för mig att det skrivits förr om ämnet här på utsidan... det är bara att söka... här är en bra länk, där står det mesta du behöver veta:
Jag har varit upp med min MTB och gjort dagsetapper med utgångspunkt från Björkliden som är 10 Km mot Riksgränsen från Abisko. Dagsetapper bara för att inte behöva släpa på tung packning. Det finns ett fint vandrarhem i Björkliden att ha som utgångspunkt.
Kungsleden från Abisko är mest teknikcykling (stenigt)och råstyrka (inget för nybörjare). Från Björkliden mot Riksgränsen och Björnfjäll finns en del bra leder att cykla på med lagom höjdvariation och mindre sten. Att cykla rallarleden ner till Sildvik i Norge är en höjdare att rekommendera med kräver förstklassig utrustning med bra bromsar och dämpning det går att hålla högt tempo.
Jag har skivbromsar på min nuvarande cykel vilket är att rekomendera.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...