Montering SNS X bindning

Hej, är det ngn som vet eller har lust kika hur många fästpunkter (skruvhål) Salomons SNS X-Adventure bindning har? Om den har två främre skruvhål, vilket är avståndet mellan dessa (mätt från respektive skruvhåls mitt)?

Tackar på förhand

Jonas

5 skruvar

Om jag kommer ihåg rätt så är det likadant som på SNS Profil.

Dvs längst fram så är det en ensam skruv som sitter under en plastsnäppbit strax framför gummipackningen som ligger an mot främre delen av skon och begränsar skons rörlighet uppåt. Några cm bakom den främre skruven under den bredare främre delen av plaståsen sitter det två skruvar som har samma avstånd mellan sig som de två bakre skruvarna som fixerar metallplattan på Nordic Norm 75 mm bindningar.

Sedan finns det två enstaka skruvar längre bak som fixerar plaståsen som styr sula och klack via kanalen.

Det är inte så lätt att mäta på min skida då plaståsen täcker parskruvarna men det är ju enkelt att mäta på en NN 75 mm bindning.

Thure
[Ändrat av thureb 2004-12-14 kl 17:31]

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips