Montering SNS X bindning

Hej, är det ngn som vet eller har lust kika hur många fästpunkter (skruvhål) Salomons SNS X-Adventure bindning har? Om den har två främre skruvhål, vilket är avståndet mellan dessa (mätt från respektive skruvhåls mitt)?

Tackar på förhand

Jonas

5 skruvar

Om jag kommer ihåg rätt så är det likadant som på SNS Profil.

Dvs längst fram så är det en ensam skruv som sitter under en plastsnäppbit strax framför gummipackningen som ligger an mot främre delen av skon och begränsar skons rörlighet uppåt. Några cm bakom den främre skruven under den bredare främre delen av plaståsen sitter det två skruvar som har samma avstånd mellan sig som de två bakre skruvarna som fixerar metallplattan på Nordic Norm 75 mm bindningar.

Sedan finns det två enstaka skruvar längre bak som fixerar plaståsen som styr sula och klack via kanalen.

Det är inte så lätt att mäta på min skida då plaståsen täcker parskruvarna men det är ju enkelt att mäta på en NN 75 mm bindning.

Thure
[Ändrat av thureb 2004-12-14 kl 17:31]

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips