Mont-bell kläder, erfarenheter?

Hejsan! Funderar lite på att beställs lite kläder från Mont-bell, närmare bestämt regnställ Versalite Dry Light Tec™ Jacket & Pants och dunjacka Ultralight Down Inner Jacket. Dom verkar lätta och prisvärda men jag undrar om det är någon som har erfarenhet av detta märke?

Hejsan! Funderar lite på att beställs lite kläder från Mont-bell, närmare bestämt regnställ Versalite Dry Light Tec™ Jacket & Pants och dunjacka Ultralight Down Inner Jacket. Dom verkar lätta och prisvärda men jag undrar om det är någon som har erfarenhet av detta märke?

Jag har en en dunjacka light som jag dock bara testat hemma. Den verkar helt suverän, perfekt passform och snygg förutom alla andra bra egenskaper. Klätteråttan Liv-släng dig i väggen (annat svenskt märke).

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
UL Down Inner Parka

Jag har en tunn dunis med huva, smaksak om man gillar det eller inte. Men jackans funktion verkar kanon, oavsett om man väljer huva eller ej. Hann bara prova den som förstärkningsplagg under en skidbestigningsvecka i våras, och behövde den bara som after-ski-jacka pga flyt med vädret. Men jättenöjd med packvolym och vikt! Sen får du ju ha klart för dig att det är en väldigt enkel jacka med få finesser, typ blixtlås på fickor, innerficka, etc saknas.

http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=3011&reviewID=5726#5726

Snygg ser den också ut

Nåt att prova på när min nuvarande dunis från Mountain Hardwear ger upp.
Den väger ju nästan 400gram!
60gram dun.hur väl värmer den mängden?Det kanske inte är mycket mer i min jacka,men tyg,dragkedjor,snoddar väger.

Jätte-bra pytte-liten

Mycket varmare än motsvarande vanlig fleece-förstärkning, tycker jag. Riktigt nöjd! Packar till pytte! Dock så är den ju så slimmad att det inte är vanliga grejor på den, typ vindslå längs blixtlåset. Och min modell är ju faktiskt tänkt som ett foder, så det ska det väl inte vara heller.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips