• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Mongoliet - häst, vandring & äventyr

Mongoliet - häst, vandring & äventyr
Avresa mars-07. Flyg till Moskva och därefter Transibiriska järnvägen till Novosibirsk, sedan mot Mongoliet på intressant färdsätt. Sedan hästköp och vidare resa söderut. Planerar vara borta ett halvår. Om du vill kan du komma ner när det passar. Blir nog en del cykling också...
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Faktiskt! ;-)

...så låter det som en väldigt spännande och rolig resa! Mongoliet (liksom Argentina/Chile, Alaska och ...Vietnam, av någon anledning) ligger högt upp på listan över länder/områden jag vill utforska. Går just i "säga upp mig, magasinera rubbet och sticka iväg"-tankar, det är en varannan-dags berg-och-dalbana :)
 
Underbart!

Mongoliet står helt klart högst upp på listan över långresor. Den här gången går det tyvärr att skramla fram som mest två månader, Juli och Augusti -07.

Är allt bokat? Skulle vara kul att ta del av dina kommande erfarenheter.

/Mattias
 
Ulrika! Vad skulle du ha för tidsperspektiv på en eventuell Mongoliet resa? För övrigt kan jag varmt rekommender Argentina/Chile och Alaska. Platser klar värda att återkomma till.:)

Mattias
 
Mongoliet är fantastiskt. Vi tog bla flyg upp till Hövsgöl Nuur där är otroligt fint. Att ta sig runt på vägarna (eller ja de spår som kallas vägar och som ibland regnar bort) kan ta väldigt lång tid.

Alaska och Vietnam är också mycket bra.

/mattias
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Re: Varit överallt?

Toran; sa:
Har du hunnit vara överallt redan?! ;-) Lyllo.

/Ulrika

Vet inte om du syftar på mig eller Mattias71 men jag skulle vilja hinna med mycket mer, men men man får ta en sak i taget.

I sommar blir det i alla fall Sydamerika i 2½ månad:)

/mattias
 
Re: Re: Varit överallt?

norpan_; sa:
Toran; sa:
Har du hunnit vara överallt redan?! ;-) Lyllo.

/Ulrika

Vet inte om du syftar på mig eller Mattias71 men jag skulle vilja hinna med mycket mer, men men man får ta en sak i taget.

I sommar blir det i alla fall Sydamerika i 2½ månad:)

/mattias

Åhhhhhh.....(avundsjuk :)

Mina planer är också inriktade på Sydamerika, dock lite längre fram i nov.

Vart ska ni?
/ulrika
 
Re: Re: Re: Varit överallt?

Toran; sa:
norpan_; sa:
Toran; sa:
Har du hunnit vara överallt redan?! ;-) Lyllo.

/Ulrika

Vet inte om du syftar på mig eller Mattias71 men jag skulle vilja hinna med mycket mer, men men man får ta en sak i taget.

I sommar blir det i alla fall Sydamerika i 2½ månad:)

/mattias

Åhhhhhh.....(avundsjuk :)

Mina planer är också inriktade på Sydamerika, dock lite längre fram i nov.

Vart ska ni?
/ulrika

Det blir Bolivia, Peru och Ecuador och förhoppningsvis Galapagos, det kostar ju en slant ut till öarna.

/mattias
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.