• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Mongoliet - häst, vandring & äventyr

Mongoliet - häst, vandring & äventyr
Avresa mars-07. Flyg till Moskva och därefter Transibiriska järnvägen till Novosibirsk, sedan mot Mongoliet på intressant färdsätt. Sedan hästköp och vidare resa söderut. Planerar vara borta ett halvår. Om du vill kan du komma ner när det passar. Blir nog en del cykling också...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Faktiskt! ;-)

...så låter det som en väldigt spännande och rolig resa! Mongoliet (liksom Argentina/Chile, Alaska och ...Vietnam, av någon anledning) ligger högt upp på listan över länder/områden jag vill utforska. Går just i "säga upp mig, magasinera rubbet och sticka iväg"-tankar, det är en varannan-dags berg-och-dalbana :)

Underbart!

Mongoliet står helt klart högst upp på listan över långresor. Den här gången går det tyvärr att skramla fram som mest två månader, Juli och Augusti -07.

Är allt bokat? Skulle vara kul att ta del av dina kommande erfarenheter.

/Mattias

Ulrika! Vad skulle du ha för tidsperspektiv på en eventuell Mongoliet resa? För övrigt kan jag varmt rekommender Argentina/Chile och Alaska. Platser klar värda att återkomma till.:)

Mattias

Mongoliet är fantastiskt. Vi tog bla flyg upp till Hövsgöl Nuur där är otroligt fint. Att ta sig runt på vägarna (eller ja de spår som kallas vägar och som ibland regnar bort) kan ta väldigt lång tid.

Alaska och Vietnam är också mycket bra.

/mattias

Re: Varit överallt?

Toran; sa:
Har du hunnit vara överallt redan?! ;-) Lyllo.

/Ulrika

Vet inte om du syftar på mig eller Mattias71 men jag skulle vilja hinna med mycket mer, men men man får ta en sak i taget.

I sommar blir det i alla fall Sydamerika i 2½ månad:)

/mattias

Re: Re: Varit överallt?

norpan_; sa:
Toran; sa:

/Ulrika

Vet inte om du syftar på mig eller Mattias71 men jag skulle vilja hinna med mycket mer, men men man får ta en sak i taget.

/mattias

Åhhhhhh.....(avundsjuk :)

Mina planer är också inriktade på Sydamerika, dock lite längre fram i nov.

Vart ska ni?
/ulrika

Re: Re: Re: Varit överallt?

Toran; sa:
norpan_; sa:
Toran; sa:

/Ulrika

/mattias

Åhhhhhh.....(avundsjuk :)

Mina planer är också inriktade på Sydamerika, dock lite längre fram i nov.

Vart ska ni?
/ulrika

Det blir Bolivia, Peru och Ecuador och förhoppningsvis Galapagos, det kostar ju en slant ut till öarna.

/mattias

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips