Modell på dessa pjäxor?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag äger ett par sådana som jag använt på många skidturer. Bra kvalitet (dock fnasar sig skinnet på ovansidan något..), något liten i storleken, sköna på foten. För långfärdsskridsko hade jag nog dock gärna valt en något högre/stabilare sko.

Hej tack! Läste nu att de är polyuretanimpregnerade också. Då kan man ju lika bra ha plastskor.
Får sukta lite efter svindyra lundhags guide bc ett tag till.

Jag gick faktiskt över till Lundhags guide för tre år sedan och är sjukt nöjd med dem. Att kunna ta ur filtinnerskon när man vintertältar är helt oslagbart. Funkar dessutom bra även att åka skridskor med!
Sen är ju Salomons BC-system på väg bort så det är nog smartare att satsa på Rottefellasystemet!

Jo precis så jag tänker. Har salomon BC nu som har sjukt dåligt utbud på pjäxor. Men att byta till guide BC plus att köpa nya bindningar är lite väl mycket pengar för mig just nu. Väntar och hoppas att jag kommer över ett par begagnade!

Den stora fördelen med Salomon BC är att den bindningen inte har några problem med att bindningarna fryser i låst läge vilket Rottefellas BC-bindningar tyvärr tenderar att göra i vissa fören.

Den stora nackdelen, förutom att utbudet på pjäxor är skralt, är att den verkar ha slutat tillverkas...

Nu har ju Lundhags också Guide Expedition som ska vara lite kraftigare i skaftet - en del skridskoåkare besväras av det nästan obefintliga sidledsstöd som skaftet på Guide ger men det är tveksamt om Expedition-varianten blir så mycket bättre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips