Mobiltelefon att navigera med....

Här kan ni skåda en mobiltelefon att navigera med http://www.qtek.se/sweden/produkter/htc_advantage.aspx
Enormt kompetent ur alla synpunkter, tyvärr inte ruggad.
Annars har den nog allt man kan behöva.
• Operativsystem: Microsoft® Windows Mobile® 5 med Direct Push
• Färgskärm, 5", 640x480 TFT
• Trippelband 3G/HSDPA och Quad-band GSM/GPRS/EDGE
• Stereo Bluetooth® 2.0 and WiFi
• Inbyggd GPS
• 3,0 megapixelkamera med autofokus och blixt
• 3,5 mm stereoplugg
• HTC VueFLO (gyro för Internet Explorer)
• HTC ExtUSB™
• HDD 8GB, ROM 256MB, RAM 128MB
• miniSD™
• VGA-utgång™
• Löstagbart fysiskt tangentbord
Vi testar för närvarande med Fugawi sjökort och kartor.
Verkar lovande.

/Göran
 
Ser intressant ut! Synd som sagt den inte är ruggad. Vad sitter det för GPS-chip i? Jag antar att det är Sirf III men det framgick inte nånstans där jag kollade på nätet. Man undrar också lite vad det ingår i paketet; enligt en webbutik är TomTom6 förinstallerat, men medföljer det kablar för t.ex dator- och cigganslutning?

Ska bli intressant att höra hur era tester utfaller! Speciellt intressant är hur hanterlig den är som telefon/gps, att ha i handen. Oformlig? Tung? 360 gram är ju en del, nästan dubbelt så tung som en Loox T830.
 
Handdator med telefon

För mig är en Qtec en Handdator med lite större skärm som man lagt till en telefon och även kamera och fått allt i ett och nu med en hyfsat stor skärm.
Ruggad hade den varit mycket spännande
Kanske inte den storlek på telefon jag bär med mig dock.
Den mindre telefonen Nokian N95 också den med allt inbyggt har mindre skärm och den räcker om man har pappers-sjökortet som komplement.
Min E60 med mindre skärm än N95 är användbar med sjökort i .
Fugawi finns ej för Symbian telefoner än men Ozi duger också om än lite omständigare
 
HTC 3300 ett alternativ till Nokia

Hej Bengt

HTC 3300 är i alla fall en telefon med handdatorprestanda.
Den har en mycket bra GPS mottagare och i övrigt en trevlig allt i ett telefon/GPS/handdator/FM-radio/kamera.
Levereras med Tomtom 6 programvara för vägvisning och kan dessutom förses med Fugawi programvara och sjökort i BSB format samt Svenska topografiska kartor i RIK format.
Inte lätt att slå.

/Göran
 
"...slår de flesta på fingrarna med sin enorma skärm..."

"Färgskärm, 5", 640x480 TFT..."

Tyckte det var lite roligt hur de kallar en 5" skärm för ENORM... :)

Men verkar vara en rolig liten pryl none the less :)

/Kalle
 
Kör själv Tom Tom 6 på min Nokia 5500, har även testat på SE M600. Bortsett från den nära frimärksstora displayen fungerar det bra för "orientering" och navigering i den urbana djungeln.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.