Det verkar vara väldigt vanligt med kalla händer och fötter, ser jag. Ja har ju också kollat upp lite på nätet nu.
Jag har rent blod, för er som undrar, så ni förstår nog att jag inte lider av biverkningar på det viset. Men jag är lång, och smal, och har, vad jag tror, något lågt blodtryck, då jag ser stjärnor ibland när jag ställer mig upp. Det hände en gång i tiden när jag var 15, att jag gick i sömnen och svimmade, "i sömnen"... jag ramlade och slog mig ordentligt men vaknade inte. Konstigt, men min känsel försvinner när blodtrycket faller. Typ syrebrist i hjärnan eller nåt. Vaknade på golvet och såg att tjocktvn var ordentligt sne dessutom.
Tillbaka till ämnet, så är nog mitt blodtryck lågt, men jag tror inte att det är det som är problemet. Jag är ju varm, och en som jag som kan äta tre pizzor om dan livet ut, utan att gå upp ett enda gram, lär väl ha en ämnessomsättning som blir till inget annat än värme, istället för vikt?
I denna setup så vart det väldigt trångt mellan träden. Jag fick liksom inte använda min inbygda ridgeline pga det, och fick inte till rätt häng, så jag låg inte alls bekvämt. Dessutom låg jag på fel sida och fötterna var väl i snitt 10 cm högre. Så visst, lite. Men mitt problem är nog att kroppen inte prioterar fötterna.
Tipset om "värmekudde", tror jag på. Jag har en hel hög med sånadär järnpulvervärmare som håller i 8 timmar med snitt temp på 50+. Har testat hemma nu, och tårna är härligt varma.
Jag tror också på iden om att ha varmvatten på flaska, och enligt mitt snabbtest med min Klean kanteen och pläd i frysen, så absolut tror jag på det.
Jag känner iaf att jag får acceptera mina kalla fötter och att jag i längden kommer köra med varmvattenflaska, alt. stenar.