Mitt nya lättviktstält

Kul, finns inte så mycket skrivet om det där tältet så det blir intressant att höra hur det funkar! 737 gram med myggnät är ju förträffligt.

Vad var det som till slut fick dig att bestämma dig för ett?
 
Kul, finns inte så mycket skrivet om det där tältet så det blir intressant att höra hur det funkar! 737 gram med myggnät är ju förträffligt.

Vad var det som till slut fick dig att bestämma dig för ett?

Det ser ut som något jag ritat på det senaste året, en övervuxen Gatewood :).... Tror att det är relativt vindstabilt, trevlig storlek, bra absid med anpassningsförmåga för person nr 2 eller cykel, och lätt nog för mig ensam... Och det finns i grönt ;) Altså ingenting med grå/blå/gula självlysande blandning. Dessutom lite trött på att titta på tält, behöver längre äventyr snart, bort från skärmen och allt :)

Eagleeye
 
Dessutom lite trött på att titta på tält, behöver längre äventyr snart, bort från skärmen och allt :)

Eagleeye

Ha! Medan du väntar på att paketet ska anlända sitter du och klickar runt och letar "bekräftelse" på att du köpt rätt pryl, eller hur. Kollar även de ratade kandidaterna då och då för att..ja, varför. När tältet sedan anlänt kommer du att klicka runt på ungefär samma stälen på internet och se efter om andra gjort samma iaktegelser som du nu kan göra om tältet. Du har lång väg att vandra från skärmen.
 
Köpte du också till Pyra Net 2 eller Pyra Net 1.
Eller bara tältet?

Det ser trevligt ut, blir intressant att läsa din resume om tältet sedan :)
 
Ha! Medan du väntar på att paketet ska anlända sitter du och klickar runt och letar "bekräftelse" på att du köpt rätt pryl, eller hur. Kollar även de ratade kandidaterna då och då för att..ja, varför. När tältet sedan anlänt kommer du att klicka runt på ungefär samma stälen på internet och se efter om andra gjort samma iaktegelser som du nu kan göra om tältet. Du har lång väg att vandra från skärmen.

Nej, det är inte lätt att vara människa :) Men åtminstone försöker jag att göra mitt bästa, det är nämligen bra för sinnet att vara positiv ;)

Vänligen,

Eagleeye
 
Senast ändrad:
Köpte du också till Pyra Net 2 eller Pyra Net 1.
Eller bara tältet?

Det ser trevligt ut, blir intressant att läsa din resume om tältet sedan :)

Jag beställde Pyra Net 1 också, med 3 sidor 10 tum hög nylon och extra långt golv på 240cm, massor med extra stormlinor på yttertältet.... och naturligvis en tältstång :) Ialt cirka 900 gram tror jeg. Jag får mycket att skriva om här :cool:

Vänligen,

Eagleeye
 
Du har då en sällsynt förmåga att nosa fram intressanta tältlösningar! Ser fram en lång och uttömmande recension med massor av bilder. :p
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.