Mitt Exped Downmat 9 viner!

Hej!

Min rygg har blivit gammal och börjat krångla, så jag köpte ett Exped Downmat 9 pump för en vecka sedan. Jag har provat liggunderlaget på vardagsrumsgolvet och själva liggunderlaget är ju väldigt skönt. Men är det normalt att det viner i det? När man rör på en arm eller ett ben eller vänder på sig så cirkulerar luften inne i liggunderlaget, och emellanåt låter det i över 5 sekunder... Problemet skulle säkert vara mindre om jag skulle pumpa liggunderlaget helt fullt med luft, men det kan jag inte göra för då skulle underlaget bli hårt och ryggen skulle bli sjuk. Och det var ju det jag ville undvika från första början...

Vad har ni andra för erfarenheter? Är mitt liggunderlag normalt eller ska jag klaga?

Mvh,
Linda

Hehe, märkligt!

Jag har ett likadant fast en 7:a. Har inte upplevt något liknande än. Jag skulle minst skicka en fråga till exped/återförsäljaren eftersom det ju är gjort att sova på, då ska det ju inte låta om det. Jag nöjer mig dock aldrig med skavanker och småfel. Jag ska ha det jag betalar för.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tack för kommentarerna, det är bra att veta att det inte ska låta! Liggunderlaget var ändå rätt så dyrt, så det vore tråkigt att vara tvungen att lyssna på ett evigt vinande...

Jag förde liggunderlaget till affären där jag köpte det (Retkiaitta i Helsingfors), där tyckte de att liggunderlaget ska vara tyst. Vi får hoppas att importören är av samma åsikt!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips