Förvaring av Exped downmat 9

Äntligen hoppas jag slippa frysa på mina vinterturer! Förutom en dunsovsäck har jag även inhandlat en Exped downmat 9 med inbyggd pump.

Efter att ha letat i både medföljande folder och på deras hemsida på nätet utan att hitta något svar. Är det någon här på utsidan.se som vet vad som rekommenderas när det gäller att förvara liggunderlaget när man inte använder det och inte är på tur?

Hoppas någon kan svara!
//Maria ARCTICA

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Utrullat och mjukfullt. Torrt och mörkt. Enklast brukar vara att hänga i skåp. Jo jag vet att stroppar/hål saknas men det går ju att fixa enkelt.

Utrullat och mjukfullt

Jag misstänkte nog att det skulle vara bäst att förvara liggunderlaget på ungefär samma sätt som man förvarar Thermarest-liggunderlag. Alltså utrullat och med lite luft i.

Tack för tipset!
//Maria ARCTICA

Jag har supit bort min manual till min Downmat. Någon som har en manual inom räckhåll?

Skall man förvara med stängt lock och fullt uppblåst eller med öppet lock och därmed betydligt sämre uppblåst?

Mitt står på långsidan bakom soffan. Med lite luft säckar den ihop och luftgenomströmningen blir ändå inte fullständig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips