Förvaring av Exped downmat 9

Äntligen hoppas jag slippa frysa på mina vinterturer! Förutom en dunsovsäck har jag även inhandlat en Exped downmat 9 med inbyggd pump.

Efter att ha letat i både medföljande folder och på deras hemsida på nätet utan att hitta något svar. Är det någon här på utsidan.se som vet vad som rekommenderas när det gäller att förvara liggunderlaget när man inte använder det och inte är på tur?

Hoppas någon kan svara!
//Maria ARCTICA

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Utrullat och mjukfullt. Torrt och mörkt. Enklast brukar vara att hänga i skåp. Jo jag vet att stroppar/hål saknas men det går ju att fixa enkelt.

Utrullat och mjukfullt

Jag misstänkte nog att det skulle vara bäst att förvara liggunderlaget på ungefär samma sätt som man förvarar Thermarest-liggunderlag. Alltså utrullat och med lite luft i.

Tack för tipset!
//Maria ARCTICA

Jag har supit bort min manual till min Downmat. Någon som har en manual inom räckhåll?

Skall man förvara med stängt lock och fullt uppblåst eller med öppet lock och därmed betydligt sämre uppblåst?

Mitt står på långsidan bakom soffan. Med lite luft säckar den ihop och luftgenomströmningen blir ändå inte fullständig.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.