Förvaring av Exped downmat 9

Äntligen hoppas jag slippa frysa på mina vinterturer! Förutom en dunsovsäck har jag även inhandlat en Exped downmat 9 med inbyggd pump.

Efter att ha letat i både medföljande folder och på deras hemsida på nätet utan att hitta något svar. Är det någon här på utsidan.se som vet vad som rekommenderas när det gäller att förvara liggunderlaget när man inte använder det och inte är på tur?

Hoppas någon kan svara!
//Maria ARCTICA

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Utrullat och mjukfullt. Torrt och mörkt. Enklast brukar vara att hänga i skåp. Jo jag vet att stroppar/hål saknas men det går ju att fixa enkelt.

Utrullat och mjukfullt

Jag misstänkte nog att det skulle vara bäst att förvara liggunderlaget på ungefär samma sätt som man förvarar Thermarest-liggunderlag. Alltså utrullat och med lite luft i.

Tack för tipset!
//Maria ARCTICA

Jag har supit bort min manual till min Downmat. Någon som har en manual inom räckhåll?

Skall man förvara med stängt lock och fullt uppblåst eller med öppet lock och därmed betydligt sämre uppblåst?

Mitt står på långsidan bakom soffan. Med lite luft säckar den ihop och luftgenomströmningen blir ändå inte fullständig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips