Ditt exempel om Empire State Building klassar möjligen in bland teorier, men i de tidigare inläggen redogjordes ju faktiskt både för att minor faktiskt flyter; kanske inte "Trampmina 10" men andra trampminor. Jag inser också att jag sett exempel på modernare minor som sannolikt flyter.
(Kanske vore det en finess att börja alla inlägg med ja, nej eller vet ej, innan man kommer med sitt svar som bara krånglar till de. Svaret hade ju t o m kunnat vara bara: "Ja."
Personligen tycker jag kanske att sådana tydliga svar ofta väcker nya frågor, snarare än att utgöra tillfredsställa den som frågat. Om tanken med forumet vore att man börjar med ja, nej eller vet ej, innan man skriver nåt mer hade det antagligen funnits kryssrutor för detta, men ärligt talat så vet jag ju inte det.)
Påpekandet att minor kan flyta infrusna i is, känns ju hyfsat troligt och även relevant i sammanhanget, så jag vet inte om din jämförelse med städ, bilar och höghus var vare sig rättvis eller relevant.
Fick nog mer känslan av att det var ett grälsjukt inlägg, och du fick ju åtminstone mig att gå i polemik...