Minne i Garmin GPSmap60CSx

Fungerar bra

Jag kör med sandisk 1Gb kort, dock inte Ultra II, men det fungerar kanon bra, har även sandisk kort i andra prylar utan problem.
 
Jag tittade efter och såg att de micro-SD kort, som kartorna levererades på, i min iQue 3000, är av fabrikat SanDisk. "Bara" 256 MB, men de har inte vållat några problem heller.

Anders
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jomenvisst,
det var nog fel på kortet i alla fall. Det tog ungefär en dag, sedan fungerade det inte alls.

Skall skicka tillbaks kortet och få ett nytt.
Hoppas det fungerar bättre.

Har aldrig haft problem med SanDisk minneskort tidigare...

/Mats
 
Minne till GPSCSX

Alla snackar om 1GB minne jag beställde från nätet 4GB blir osäker om det fungerar. någon som har koll på det?
jag har en Garmin 60CSX

Man ska ju alltid vara värst
 
Hej.
Jag behöver lite hjälp jag med. Är nybörjare med min 60 Csx

Vilken meny går jag in i för å kolla vilken verion jag har på min garmin.

Om jag har gammal version... hur gör jag för att uppdatera?

/Peter
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Hej.
Jag behöver lite hjälp jag med. Är nybörjare med min 60 Csx

Vilken meny går jag in i för å kolla vilken verion jag har på min garmin.

Om jag har gammal version... hur gör jag för att uppdatera?

/Peter
Gå in på www.garmin.com support updates unit software, webupdater
Den känner av vad du har och föreslår eventuell uppdatering.
(hur du ser chip och unit sw vet jag inte på 60CSx)
s67 i engelsk manual. Troligen MENU MENU för att komma till menysidan, system setup ENTER och troligen MENU igen för att få software info.
 
Senast ändrad:
Hej.
Jag behöver lite hjälp jag med. Är nybörjare med min 60 Csx

Vilken meny går jag in i för å kolla vilken verion jag har på min garmin.

Om jag har gammal version... hur gör jag för att uppdatera?

/Peter
För att kolla version i GPSen:
huvudmeny/setup/system och när du är i system meny trycker du på menyknappen en gång till och väljer Software Version. Lätt som en plätt ;)
 
Hej.
Jag behöver lite hjälp jag med. Är nybörjare med min 60 Csx

Vilken meny går jag in i för å kolla vilken verion jag har på min garmin.

Om jag har gammal version... hur gör jag för att uppdatera?

/Peter
För att kolla version i GPSen:
huvudmeny/setup/system och när du är i system meny trycker du på menyknappen en gång till och väljer Software Version. Lätt som en plätt ;)

Annars beskriver gunnar_g en bra metod!
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.