Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Min version av Bushcraftkniv
- Trådstartare seved1
- Start datum
jag gillar din design rakt av, ren, enkel och funktionell(utan parerskyddet
).. med ett bra och lätt slipat stål(kolstål) så har du en kanonfin kniv. klassik bushcraft. med lättslipat menar jag att det ska gå snabbt och lätt i fält utan specialutrustning eller specialkunskap. det är trots allt ett arbetsredskap och då är funktionalitet det viktigaste..
mina 5 cent
mina 5 cent
Aktuellt
ANNONS
Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig
Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.
Jag har huggare som är lite längre som passar bra till sånt även marulken. Den här är meningen som lite mindre allround kniv. Kanske dock får fundera på att göra en längre. iof så har jag en prototyp på väg hem från laserskärning som passar in på eran beskrivning.
Patric: Jo 1095 passar bra in som bushcrafts kniv stål. Men 26C är faktiskt liknande kanske man kan säga. Det är lite crom i 26C och mangan oxå. 1095 är det i stort sätt bara kol i.
Seved
Patric: Jo 1095 passar bra in som bushcrafts kniv stål. Men 26C är faktiskt liknande kanske man kan säga. Det är lite crom i 26C och mangan oxå. 1095 är det i stort sätt bara kol i.
Seved
kalla det överlevnad, bushcraft eller vad ni vill.. alla använder kniven olika, jag kan till exempel inte finna en enda anledning att hugga eller hacka med en kniv, inte heller att slå på den med andra redskap, jag anser att det är fel sätt att använda en kniv som är ett skärande verktyg.. nu finns det andra som gillar att hacka och hugga och tycker att en kniv är ett hugg och hackverktyg.. därför kan man inte säga att en överlevnad/buschcraftkniv ska vara på ett visst sätt utan den måste passa den aktuella personens sätt att arbeta med kniven.
Seved
kan man slå eld med 26C?
Liknande trådar
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg