både fällis och multiverktyg?
Fällisen ligger i fickan, och multitoolen i ryggan. Fällisen är smidigare och blir mest använd. Multitoolen ska användas om jag behöver fila fötter eller använda tången till något.
både fällis och multiverktyg?
Jag är sörlänning och van o gå nere i landet, och här är man piskad o använda vattenrening av något slag. är det helt onödigt i fjällen alltså? går vattnet att dricka även i stillastående vattendrag där uppe menar du? kanske måste man någongång dricka ur icke strömmande vatten, beroende på var man är, eller är jag helt fel ute?
Ja man kan nog säga att jag har väldigt mycket fritid, och dessutom lite av en sk. "prylbög". Jag tycker planeringen är minst lika kul som själva upplevelsen![]()
En spontan åsikt när jag ser denna typ av inlägg är att TS har väldigt mycket fritid som tar sig tid att väga varje gram som skall bäras. Fattar bara inte syftet. Är innehållet eller vikten det viktiga ?
Bambukallingar är sköna, men jag tycker att de torkar alldeles för långsamt. Eftersom man aldrig vet hur det blir med fjällvädret (...eller... det är kanske det man vet?) så försöker jag alltid ta med snabbtorkande kallingar och T-shirt.
Petitess kanske?
HåkanF
1 kniv, multiverktyg och sax tycker jag är lite samma sak.
2 kudde när du har kläder?
3 Långkalsonger, jag brukar ha tightare vandringsbyxor, som blir underställ när jag tar på skallbyxorna.
4 Längs Padjelantaleden, har du kontrollerat hur mycket försäljning samerna har i sina stugor?
/Gustav
www.cronhamn.net