Min epic-winge är gôrfin...

...men den var löjligt hal igår kväll. Ovanligt hal.
Jag torkade av den med lite aceton i det fall det kunde vara något smetigt från skåpet som hamnat "vid handen".

Det kan bli bättre igen - men frågar ändå: har någon några käcka tips för bättre grepp? Grepptejp? Eller rent av dags att ta fram lite slippapper och rugga upp ytan?

Inget sandpapper, säger jag, men andra har kanske god erfarenhet av detta. Grepptejp eller bara eller bara eltejp för att markera greppet tycker jag att du skall börja med.
Jag hade ett skaft som hade små räfflor sedan tillverkningen. Vid långpass tyckte jag att de tuggade lite för mycket hud, så 400:a sandpappret åkte fram. Kändes jättebra första 10 km passet, men när jag senare körde ett längre pass i lite blåsigare förhållanden, greppade jag lite hårdare i paddeln och vips hade jag blåsor. Blöt hud suger verkligen fast i ett sandpapprat skaft!

Fick sedan gå den långa vägen tillbaks med våtsandpapper för att få en glatt yta.

Jag har bara eltejp för att markera greppet och det fungerar även som stopp ifall greppet skulle slinta.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Patric jag har lätt slipat mitt "grepp" med vattensandpapper 1000 å för mig fungerar det till 100%

/Janne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips