Millet Thunder Jacket - synpunkter?

Den är klockren om du vill ha en lätt och tät jacka som du alltid tar med dig!
Andas inte så bra och får en hel del kondens på insidan vid fysisk ansträngning, men du är trots allt torrare än om du inte skulle ha haft den på dig. Absolut värd sitt pris!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Hur är den att röra sig i? Tänkte ha den som jacka året runt vid klättring osv. Komplement till en annan skaljacka som är fodrad och lite otympligare.

Är huvan rymlig? Får man in en hjälm under?

Den ser väldigt snygg ut på bilden också, enkel och ren.

Tack för svaret!
Jonas

Som överdrag/regnskydd vid klippklättrong funkar den nog bra, men till vinterklättring tror jag inte att den kommer att andas tillräckligt, med kondensproblem som följd. Dessutom tror jag att den skulle rivas sönder av skruvar och dyligt ganska snart.
Till "sportiga" toppturer under vinter tror jag dock att den funkar utmärkt som vindskydd om det börjar blåsa på.

Hjälmen får tyvärr inte plats i luvan. Och ja den är snygg om man tycker om orange :)

[Ändrat av king 2005-09-05 kl 21:05]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips