Millet Thunder Jacket - synpunkter?

Den är klockren om du vill ha en lätt och tät jacka som du alltid tar med dig!
Andas inte så bra och får en hel del kondens på insidan vid fysisk ansträngning, men du är trots allt torrare än om du inte skulle ha haft den på dig. Absolut värd sitt pris!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hur är den att röra sig i? Tänkte ha den som jacka året runt vid klättring osv. Komplement till en annan skaljacka som är fodrad och lite otympligare.

Är huvan rymlig? Får man in en hjälm under?

Den ser väldigt snygg ut på bilden också, enkel och ren.

Tack för svaret!
Jonas

Som överdrag/regnskydd vid klippklättrong funkar den nog bra, men till vinterklättring tror jag inte att den kommer att andas tillräckligt, med kondensproblem som följd. Dessutom tror jag att den skulle rivas sönder av skruvar och dyligt ganska snart.
Till "sportiga" toppturer under vinter tror jag dock att den funkar utmärkt som vindskydd om det börjar blåsa på.

Hjälmen får tyvärr inte plats i luvan. Och ja den är snygg om man tycker om orange :)

[Ändrat av king 2005-09-05 kl 21:05]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips