Vart kanske lite luddig rubrik men mitt problem är att jag tycker spåret som jag skickar från min garmin oregon 550 blir aldeles för "grovt" till mapsource. Kollar man på spåret i gpsen så är det svarta sträcket väldigt detaljerat och man ser direkt om man svängt lite och dyl. I mapsource blir de bara några punkter och raka sträck emellan. Hur ska jag göra för att då spåret att bli lika detaljerat i datorn som i gpsen?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Mer detaljer vid imp av spår från garmin till mapsource?
- Trådstartare mm123
- Start datum
Vart kanske lite luddig rubrik men mitt problem är att jag tycker spåret som jag skickar från min garmin oregon 550 blir aldeles för "grovt" till mapsource. Kollar man på spåret i gpsen så är det svarta sträcket väldigt detaljerat och man ser direkt om man svängt lite och dyl. I mapsource blir de bara några punkter och raka sträck emellan. Hur ska jag göra för att då spåret att bli lika detaljerat i datorn som i gpsen?
Har du zoomat in spåret i MapSource?
//Peter
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Aha... jag får prova att ställa den på minsta avståndet eller kortaste tiden och se om det går bättre. Håller nämligen på att göra en ledkarta och går alla lederna med gpsen för att få lederna utritade på kartan.
Jepp, den menyn hittade jag i mapsource och ställde på max antal punkter men det hjälpte föga.
Jepp, den menyn hittade jag i mapsource och ställde på max antal punkter men det hjälpte föga.
Filtret är avstängt redan så.
Kan man öppna GPX fil i nått annat program än mapsource också?
JA.
Google Earth kan du tex. använda.
Annars kan man också trolla till det om man vill se sitt spår i Excel..
Har du sparat spåret i GPS'n? I så fall blir det avkortat i GPS'n när du gör det. Det spår som är bäst att använda är den aktiva loggen (Active log). I min GPS, en 60Cx, kan ett sparat spår maximalt innehålla 500 punkter medan Active log kan innehålla 10000 punkter. Active log innehåller dessutom datum och klockslag vilket jag använder för att positionsbestämma bilder från digitalkameran.
Läs gärna mer om spår på http://garminoregon.wikispaces.com/Tracks#FAQ-T7.) How do I download the tracklog from the Garmin Oregon to my computer?
Bertil
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg