• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Mejllista..

...

Efter turen igår satt jag och tre till på en after trekking på Radisson Blu, Sky bar och diskuterade vad var och en hade för synsätt på friluftsliv i Stockholmsområdet. Det alla var överens om var att vi alla hade problem att hitta friluftsvänner som ville ut i naturen. Därför kom vi fram till att en mejllista kanske skulle kunna vara något (Martina.. du är portad *skratt*^).

Är det en bra idé så kan ni mejla mig er mejladress så sätter jag ihop en lista.

Tanken:

* Alla har tillgång till allas adresser.
* Saknar man "partner" eller vill vara fler någon dag är det bara att mejla ut.
* Evenemangen är inte enbart relaterade till vandring, träning, MTB, racer, kajak etc går också bra.
* Att alla har tillgång till allas adresser gör att uppdatering sker via spindeln som inte nödvändigtvis behöver vara mig, men när uppdatering sker från spindeln måste man ta den listan så att de som inte vill vara med längre inte får några fler mejl.

// Jocke
 
Men vad människor är passiva här. Borde ju finnas jättemånga intresserade..
Vi saknade dej på fikakvällen igår:-( Du missade en utsökt god paj..:-D
 
Vi lade upp ett äventyrsnätverk för ett tag sedan men det fungerade inte. Det har försvunnit fantastiskt mycket folk från Utsidan bara under den tiden jag varit här, kanske tillkommit lika många. Att dessutom begränsa sig till Stockholm. Varför? Många som är här är tämligen världs och rikstäckande och Stockholm och "after trekking" kanske inte är det första man tänker på när det gäller friluftsliv. Det är min teori.
 
Jag tycker en namnlista är en bra idé, saknar ett kompisgäng att främst göra lättsammare dagsturer med.

Skickar dig min e-post.
 
Kan ju jämföra med Göteborg där det finns en googlegrupp som man kan anmäla sig till (https://groups.google.com/group/aktiv_gbg/). Den fungerar som en mejllista men kräver mindre underhåll. Ialla fall så händer det inte mycket i den gruppen numera. Det enda som ger en uppslutning är dagsturer. Den senaste var i oktober. Men vill ni ha lättadminstrerad mejllista så registrera en grupp där.

Annars är jag inne på samma spår som Jan, "after trekking på Radisson Blu Sky bar" hade fått mig att rygga tillbaka om jag bodde kvar i Stockholm. Ser framför mig ett gäng Brats som läpjar på Martini's och diskuterar friluftsliv.

Lite O.T men varför träffas alltid friluftsintresserade människor i urbana miljöer för att smida planer istället för att göra något riktigt direkt?

/ANDERS
 
After trekking, vissa tyckte uppenbarligen att det var en bra ide. Själv är jag helt ny i stan och tyckte det var trevligt att få komma ut och träffa lite liksinnande människor och få tips på vart man kan röra sig utomhus i Sthlm då jag inte hittar nåt alls här.
Friluftsmänniskor gillar väl också gå ut och ta en drink och vara sociala. Precis som man efter en lång dags skidåkning går på after ski. Men visst alla gillar det inte och ingen tvingas tvingas till nåt som tur är:)
 
Stockholm är en fantastisk plats för friluftsliv. Paddla kajak, åka ut i skärgården, mountainbike på småstigar. Just det sistnämnda är nog mina bästa upplevelser på mountainbike. Menade inte att det skulle vara något fel med after trek utan mer att vi alla är olika. Jag tror mer på konkreta förslag där man samlar upp folk från ett stort upptagningsområde- till exempel att erbjuda en mountainbikerunda på något ställe. Tyvärr verkar människor bli allt mindre spontana, dela upp sig i små, stängda communities där social kompetens är det samma som att vara som alla andra.

Ett tips är att titta på flygfoton. Då hittar man mycket smultronställen.
 
Tillägg: Är ibland väldigt dålig på att framföra mitt budskap. Anledningen till att jag skrev att Stockholm och after trekking inte är det första man tänker på var att det ska mycket till att jag ska åka till Stockholm för att idka friluftsliv och det kanske är fler som tänker likadant. Det är dock ett fint område med stora möjligheter.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.