Meindl som släpper+tältval

Anonym från gamla forumet

Gäst
Jag har problem med ett par (för övrigt suveräna!) Meindl Island kängor som har släppt i limningen mellan sulan och skon. Jag fick dem limmade en gång av affären där jag köpt dem, men de gick upp igen. Nu undrar jag är det någon som har tips om något superlim som verkligen håller!! (Läste en gammal insändare från någon som hittat ett sådant lim som faktiskt håller, dock uppgavs inte namnet på detta underverk)
Är det någon som kan ge råd för ett tältval (året runt 2 manstält), vad är att föredra; klassikern Hillebergs Nallo 2 eller Mountain Hardware Night View???
Tacksam för svar!!

Anonym från gamla forumet

Gäst
Tältval

Hilleberg kan jag inte uttala mig om, men om du funderar på ett Mountain Hardwear för åretruntbruk så blir mitt val Trango 2. Bra absider. Rymligt. Om du inte har alltför stora krav på personlig "space" så kan man tälta tre i det.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Anders V

Gäst
Hilleberg

Om du skall tälta året om skall du nog satsa på ett Nammatj 2 (eventuellt GT. Har själv ett Nallo 2(ett underbart tält för tre årstider), men ventilationen bak kommer att hamna under snön vid vintercamping.

Anders

LiquiSole

Hej !!!

Jag har haft mina Miendl island i snart två år och är väldigt nöjd med dem. För cirka tre månader sedan släppte dock gummit i fram och då ringde jag till verkstaden som tar in reklamationer för miendl i Sverige. De tipsade mig om ett lim som heter LiquiSole och finns i de flesta sportbutiker. LiquiSole är en tjockt och trögt och tätar jättebra. Nu har det gått tre månader och det håller klockrent.
Lycka till med lagningen, Hälsningar Niklas Blomgren

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips