Medlem

Hur många av Er som jagar och som besöker dena sajt är medlemar i Jägareforbundet?

Om ni ÄR medlemar tycker ni att ni får ngt tillbaka?

Om ni INTE är medlemar,varför inte? Skulle ni vilja vara det?
 
Nej jag är inte medlem i Jägarförbundet.
Men jag är medlem här på utsidan och här tycker jag att vi får en hel del tillbaka.
MVH
KIM

nurkov; sa:
Hur många av Er som jagar och som besöker dena sajt är medlemar i Jägareforbundet?

Om ni ÄR medlemar tycker ni att ni får ngt tillbaka?

Om ni INTE är medlemar,varför inte? Skulle ni vilja vara det?
 
kim1; sa:
Nej jag är inte medlem i Jägarförbundet.
Men jag är medlem här på utsidan och här tycker jag att vi får en hel del tillbaka.
MVH
KIM

nurkov; sa:
Hur många av Er som jagar och som besöker dena sajt är medlemar i Jägareforbundet?

Om ni ÄR medlemar tycker ni att ni får ngt tillbaka?

Om ni INTE är medlemar,varför inte? Skulle ni vilja vara det?

Så du menar att om du skulle bli medlem i Jagarewforbundet så skulle du inte få ngt tillbaka??
 
Vi är idag ca 187.000 medlemar och målet är 200.000 så visst är vi stora men det skadar inte om man blir större och på det sättet ännu starkare på de jaktliga frågorna som ibland fattas över våra huvud.

Jagar du själv eller är du bara interserad av natur?

För jag tycker att vi borde bli flera för att bli ännu starkare. [/QUOTE]


Varför det? Är inte jägarförbundet ett av de största organisationerna i Sverige?

/mattias [/QUOTE]
 
nurkov; sa:
För jag tycker att vi borde bli flera för att bli ännu starkare.

hmmmm... jag tycker att SJF tyvärr befolkas av medelstads inskränkta träskallar med tråkig inställning till rovdjur och viltvård.. det enda som intresserar är vapen och trofeer. jag hoppas dock på ett generationsskifte innom jägarkåren som byter ut dessa gammla trähattar mot moderna och viltvårdsintresserade män och kvinnor. de få gånger som jag går in på formumen på SJF så blir jag så ilsken att jag har lust att sänka hela jävla servern..

MAO, SJF suger apballe!! (hoppas att det blir bättre)
 
Återigen låg debatt

FJS90/91; sa:
nurkov; sa:
Jag är med i SJF för dom är den enda jaktorganisation som försöker hålla dörrarna öppna för alla medlemmar som är intresserade av jakt, trofehysteri eller ej prata med en fiskare om han är nöjd med en liten fisk eller bärplockaren om han vill ha dom skrumpna bären.

Ju fler dessto bättre.

Jag har skrivit förut, försök att rikta in er på erat intresse istället för att klanka på andras såvida det inte rent fysiskt stör er.

Är det svårt för dig eller ni som klankar på jakten att dela en kopp kaffe med en jägare ute i skogen så är det inte han/henne det är fel på utan ni själva.





För jag tycker att vi borde bli flera för att bli ännu starkare.

hmmmm... jag tycker att SJF tyvärr befolkas av medelstads inskränkta träskallar med tråkig inställning till rovdjur och viltvård.. det enda som intresserar är vapen och trofeer. jag hoppas dock på ett generationsskifte innom jägarkåren som byter ut dessa gammla trähattar mot moderna och viltvårdsintresserade män och kvinnor. de få gånger som jag går in på formumen på SJF så blir jag så ilsken att jag har lust att sänka hela jävla servern..

MAO, SJF suger apballe!! (hoppas att det blir bättre)
 
lägg ner

Partys; sa:
Jag har skrivit förut, försök att rikta in er på erat intresse istället för att klanka på andras såvida det inte rent fysiskt stör er.
Vem dog och utsåg dig till forumpolis?

Är debatten låg bara för att jag inte håller med dig, får man inte ha åsikter nu längre utan man måste snällt ställa sig i leden och vara tyst.. Jag blir så j*vla trött på sånt här skitsnack!! Om någon frågar vad jag tycker om SJF så måste jag väl få säga vad jag tycker utan att debatten för den sakens skull skulle bli låg..

(eftersom jag ÄR jägare så borde jag få bajja eller hur?)
 
Har varit med, men gick ur

Jag gick ur när de höjde priset och började med någon knasig tokvärvning, där man fick prylar per värvad skalle...

Förstod inte riktigt hur den rejält höjda avgiften skulle hjälpa mig.
 
Inte med

Jag är inte med eftersom jag bl a inte delar förbundets syn på rovdjurs- och viltvårdsfrågor. För mig är inte det viktigaste med jakten att till varje pris skjuta så mycket som möjligt av alla arter. Det finns även andra intressen som biologisk mångfald, markägarfrågor och friluftsliv att ta hänsyn till. Här är jägarförbundet för onyanserade för att passa mig.

Tommy
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.