Media på långtur?

Har alltid haft musik lagrat i telefonen som jag lyssnat på i stan. I bland.
Har haft med mej musik i telefonen och kabel lurar av god kvalitet ute i naturen.
Aldrig använt.
Telefonen är ju med hela tiden och haft med lurar för jag tänkt kan vara trevligt och ha att lyssna på musik.
Har aldrig känt behov av musik när jag är ute.
När jag är ute i naturen så lyssnar jag på naturen och saknar inte musik eller ljud böcker.
Hemma har jag behov av musik men inte ute i skogen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Synd bara att Nitecore är så stor, jämfört med Anker.
Nitecore är tunnare och väger mindre, men är större och dyrare.

Vad menar du?
Nitecore är ju 58% mindre än Anker. Visst Nitecore är 2,6cm längre, men är ju smalare och dubbelt så tunn. Jag kanske har fel mått?

Anker storlek 9.6 x 6.2 x 2.2 cm = 130,944cm"

Nitecore Storlek: 12.2x5.9x1.06cm = 76,2988cm"

Vad menar du?
Nitecore är ju 58% mindre än Anker. Visst Nitecore är 2,6cm längre, men är ju smalare och dubbelt så tunn. Jag kanske har fel mått?

Anker storlek 9.6 x 6.2 x 2.2 cm = 130,944cm"

Nitecore Storlek: 12.2x5.9x1.06cm = 76,2988cm"

Det jag menade är att det är de 2,6cm i längden som gör den så stor, fast den är tunnare och smalare.
Hade den varit kortare men tjockare hade det varit bättre.

your question and related answers to this really solve my problem, because it happens to me many times. whenever i used to go on long road trips my phone charging goes out quickly and then i feel like there is no entertainment while drive lol.

Jag har tittat på Sandisk Clip Sport Plus MP3-spelare som har 16 BG minne. Ungefär hur många ljudböcker ryms på minnet?

Lite varning för Sansa Clip Sport. Kolla på den i fysisk butik, kan ju ha ändrats sen jag köpte min för några år sedan. Jag hade en gammal Sansa Clip som var suveränt bra, så när batteriet i den började ge upp gick jag direkt på Sandisks värstingmodell.

Inget fel på ljudet eller så, men annars... Displayen har skiftande pastellfärger som bakgrund, vit text. Låg kontrast alltså och svårt att se nåt alls om det är ljust. Stora, luddiga bokstäver också istället för små krispiga som tidigare.

Filnamnen trunkeras. Går inte att sortera dem heller. De visas i den ordning de laddats på. Det här var det värsta för mig. Jag brukar ladda ner radioprogram och döper dem enligt mönstret [program]_ [datum]_[avsnittsitt].mp3. Sorteras de i bokstavsordning hamnar de alltså i rätt följd. Nu löste detta sig iofs efter något år iom att jag hittade ett litet program som kan fixa sorteringen. Man får köra programmet från datorn när man laddat på nya filer. Man jag kan forfarande inte se vad avsnitten handlar om. Får oftast bara rum nåt ord av den biten.

En annan dålig sak är att man inte kan snabbspola. Tar lååång tid om man vill t.ex. köra fram till slutet av en fil. Gamla modellen spolade snabbare ju längre man höll knappen nedtryckt, funkade mkt bra.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips