Materialval till en väska

I höstas så byggde jag mig en enhjulig cykelkärra och nu tänkte jag ge mig på att fixa till en väska som passar på den.
Undrar därför om det är någon som kan ge förslag på vad jag ska välja för material till denna väska och vart jag kan hitta det. Vill ha ett ganska så kraftigt tyg så att det går bra att bära en packad väska utan att den säckar ihop allt för mycket. Ett plus är om tyget är någorlunda vattenavvisande också

/Ola

tygval

du bör på en skepps handel kunna få tag på väv som är slitstark ock vattenavisaande. kan rekomendera skillinge skeppshandel. mvh Richard

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips