Marmot-sovsäck

Har hittat en Marmot cloud 9 sovsäck (syntet -21) till halva priset. Är det någon som har erfarenhet av dessa, eller andra av Marmots sovsäckar? Behöver en säck för fjällturer på vinter-vårvinter. Någon annan säck som rekommenderas?

Tack

// Henke

goda erfarenheter

Jag har bara hört gott om Marmots sovsäckar, i alla
fall deras dunvarianter. Jag köpte i alla fall en syntet
(polarguard 3D) till halva priset (Seventh Heaven),
men har inte hunnit sova i den än, men kvaliten
verkar solid.

Om kollar på http://www.outdoorreview/reviews så får
Marmots säckar överlag bra betyg.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tighta modeller

Hej!
En bättre säck för pengarna får du nog leta efter, men provligg sovsäcken innan du köper den .
Jag själv har en Marmot ”Wizard” , som också det är en syntetsäck som går att ha ner till –7°C.
Storleken på min säck är Regular och det är i tightaste laget, men i övrigt så är den alldeles utmärkt.

MVH Henrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips